Siem Reap-Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Iris Heide - WaarBenJij.nu Siem Reap-Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Siem Reap-Sihanoukville

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 September 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Inmiddels ben ik met de nachtbus afgedaald naar het zuiden van Cambodja.. Sihanoukville, de enige havenstad van Cambodja, omsingeld met witte stranden en tropische eilanden.
21/9 ben ik echter overdag nog in Siem Reap naar de Floating Village geweest, ook wel een verslagje waard. Het gebied waar we doorheen rijden is flink hobbelen in de tuktuk omdat er amper wegen zijn aangelegd. Wederom verbaas ik me over het verkeer; het lijkt echt alsof iedereen zomaar een kant op scheurt. Toch is er ergens een stukje beleid want het gaat allemaal best flexibel. Men toetert als men gaat inhalen (= 1 patroon dat ik ontdekt heb). Wanneer ik zelf een straat wil oversteken kies ik een willekeurig moment en loop dan in 1 streep rechtdoor op hoop van zegen :). Het stuk waar we langsrijden is behoorlijk armoedig; eerder hutten dan huizen en een heleboel rommel. Ik probeer me te verplaatsen, maar je kunt er haast niet bij hoe het is om zo te leven. Het lijkt te onwerkelijk dat dit het is voor deze mensen. Floating Village (een dorp op water incl drijvende school en politie) heeft iets interessants en moois, maar bovenal is het enorm armoedig. De gids (jongen van 24) vertelt me een en ander en het is hartstikke gezellig onderweg. Om 10 uur smorgens heb ik mijn eerste Angkor biertje te pakken op het bootje. Ik doe nog een extra rondje (waarvoor ik veel te veel geld betaal), waarvan ik een filmpje probeer te uploaden voor jullie beeld. Ik heb nog een zak rijst gekocht voor de kinderen op school en deze daar persoonlijk heen gebracht.
s'Avonds ben ik met de nachtbus naar Sihanoukville gegaan, zo'n 11 uur rijden. Ondanks dat er echt bedden in de bus waren, heb ik maar half geslapen want iedere keer dat de bus door 1 van de dikke gaten in de weg scheurde, schrok ik me helemaal wezenloos wakker. In Phnom Penh moesten we 3 uur wachten (uiteraard niet vooraf verteld) en na een uur super chagrijnig voor me uitgestaard te hebben besloot een Amerikaanse jongen toch maar om me aan te spreken. We hebben samen een wandelingetje door Phnom Penh gemaakt, best gezellig.
Aangekomen in Sihanoukville (22-9) heb ik meteen het strand (serendipity beach) opgezocht! S'avonds met een Engelse vrouw die ongeveer hetzelfde werk doet als ik gegeten en drankjes gedaan op het strand, genoeg te kletsen!
23&24e ben ik naar Koh Rong Island geweest per speedboat. Ik ben nog nooit zo knetterhard over de zee geklapt, iedereen vloog letterlijk van zijn stoel af. Ik vond dat aan de ene kant machtig mooi, maar toch werd ik halverwege zeeziek en je kunt je voorstellen dat dat lastig is met die vaart (zal de details besparen). Ik heb super relaxte dagen aan het strand gehad, lekker zwemmen, drijven en zonnebaden in het heldere water en op het witte zand. Het was heerlijk om dit alleen te doen, helemaal ying yang in mijn eigen paradijsje. Gaf echt een geluksgevoel. S'avonds kwam ik de Amerikaanse jongen van Phnom Penh weer tegen en samen met hem en 3 australiërs heb ik gegeten on the beach. Daarna stapte de Amerikaan op naar zijn hostel en merkte ik dat ik wel klaar was met de Australische fucking-great-awesome speakers ;-). Ik heb een paar skypegesprekken gehad en ben gaan slapen.
24-9 werd ik gelukkig niet ziek op de speedboat en heb ik er vooral van genoten. Terug in het Sihanouville hostel had ik een andere dorm en ben ik wezen eten met 1 Deense en 2 Engelse meiden, erg gezellig.
Morgen reis ik door naar Phnom Penh, waar ik de Prison en killing fields van Choeung Ek ga bezoeken. Schijnt nogal heftig te zijn.
Ondertussen stroomt mijn partybloed ook nog actief door (aangewakkeerd door Bangkok) en ben ik wel weer toe aan wat Chang's of Angkor biertjes.. Ik heb dus een partyhostel (Mad Monkeys) geboekt in Phnom Penh..

See ya later.... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 23998

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: