Phnom Penh- Ho Chi Minh (Saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Iris Heide - WaarBenJij.nu Phnom Penh- Ho Chi Minh (Saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Phnom Penh- Ho Chi Minh (Saigon)

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

28 September 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

28-9
Met de nachtbus aangekomen in HCM, ook nog wel vaak Saigon genoemd door de locale bevolking. Ondanks de Mojito's amper geslapen, ook i.v.m. lange onderbreking bij de grens. Aangekomen in HCM heb ik een behoorlijk uitgebreide stadswandeling gemaakt. Wat een gekkenhuis! Werkelijkwaar helemaal BOMvol met scooters, meer dan er ruimte is op de wegen, complete chaos en overal opstoppingen. Ondanks het feit dat wandelend oversteken al de nodige uitdaging gaf en ik elke keer weer blij was dat ik niet aangereden was (haha) wilde ik toch even beleven hoe het is om je middenin die gekte te begeven en ben ik bij iemand achterop de scooter gesprongen. Je moet je voorstellen dat er wel 100 scooters vanuit 1 richting op je afkomen en dat je driver er gewoon tussendoor gaat zonder blikken of blozen. Mooie ervaring weer. HCM is veel moderner dan Phnom Penh, de mensen zijn ook meer 'stads' en wat mij betreft minder gemoedelijk. Ook geen olifantenbroekjes en kleurrijke shirtjes gezien, jammer want die had ik zelf nog wel aan haha.
Verder veel hoge gebouwen, een sportpark buiten met fitnessapparatuur en grote getale dansende mensen gezien en natuurlijke de bruisende backpackerswijk District 1, waar ook mijn hostel is. Na deze 2 urige wandeling en een mexicaanse hap was ik eigenlijk bekaf en blij dat ik mijn mixed 10 persoonskamer voor mezelf had om even te relaxen met mezelf! Morgen naar de tunnels van Cu Chi (250 km tunnelcomplex waar men verborgen bleef voor fransen en amerikanen tijdens de oorlog) en naar het warmuseum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 24003

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: