Townsville- Whitsundays&Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu Townsville- Whitsundays&Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Townsville- Whitsundays&Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 December 2015 | Australië, Airlie Beach

In Airlie beach stond het volgende avontuur voor de deur: de whitsundays!
De Whitsundays zijn 74 eilanden, gelegen in het hart van de Great Barrier Reef. Een van de mooiste stranden ter wereld ligt hier ook: whitehaven beach. Eigenlijk kun je alleen hier al een complete bucketlist vervullen. Lastig voor een onrustig type als ik. Het was praktisch alleen mogelijk om het eiland met een tour te bezoeken, dus ik heb de driedaagse geboekt. Ik moest me enorm bedwingen om niet ook de helikoptertocht te boeken van slechts $475.
We hadden een leuke zeilboot (pride of Airlie genaamd) om het hele weekend mee te varen. We kwamen na een paar uurtjes varen aan op onze bestemming voor de komende dagen: een resort met dorms op Molle Island. Een prachtig groot zwembad ter beschikking voor onze groep alleen, een partyzaal en als je even rust wilde kon je naar de pier om haaien en schildpadden te spotten......
Het eten werd voor ons geregeld, dus vanaf het eerste moment was iedereen in de relaxmodus. We hadden een gezellige groep en hebben savonds wat spelletjes gedaan. De volgende dag gingen we er vroeg uit voor het echte werk..... Een lange zeiltocht waarin we dolfijnen, schildpadden en flinke vissen gespot hebben en op zn tijd lekker op het dek lagen te zonnen onder het genot van muziekjes en drankjes. Uiteindelijk kwamen we aan in de hemel op aarde... WHITEHAVEN BEACH. Het uitzicht vanuit Hill inlet was adembenemend: crystal clear water en spierwit zand over 7 kilometers lang. Het is Australie's meest gefotografeerde strand en pirates of the carribbean is hier gedeeltelijk opgenomen. Ik kan me eigenlijk weinig mooiers voorstellen. We zijn na de lookout naar het strand gewandeld om ons middenin dit wonder te begeven. Heerlijk gerelaxed!
Na whitehaven beach zijn we op een snorkelspot gestopt waar ik weer eens het prachtige aquarium van de barrier reef mocht aanschouwen. Ik kan er wel dagen naar blijven staren, zo mooi vind ik het. De tijd ging dan ook veel te snel voorbij en voor we het wisten lagen we weer op de boot. Vlak voordat we op ons eiland aan kwamen, konden we genieten van een mooie zonsondergang vanaf de boot. De meesten (waaronder ik) waren na het diner zo moe dat ze allemaal in slaap gevallen zijn... Jammer van de voorgenomen karaoke!
De volgende ochtend hebben we een bushwalk gedaan over 'ons' eiland en wederom prachtige uitzichten gezien van de vele eilanden tussen het helblauwe water.
Waarschijnlijk is mijn blog erg saai om te lezen, maar ik kan er niet minder van maken haha.
De dagen waren voorbij gevlogen, maar ik kon inmiddels weer sociaal contact verdragen en heb er een paar leuke vriendjes en vriendinnetjes aan overgehouden die ik waarschijnlijk verderop in mijn reis weer tegen zal komen.
Bij terugkomst in Airlie Beach deelde ik mijn dorm al met 4 bekenden van de boot. We hebben een domino's pizza gehaadl en zijn aan de lagoon gaan eten en drinken. We eindigden in een bar en dat was lachen gieren brullen. De volgende ochtend moest ik optijd uitchecken en heb ik in mn eentje een walk gedaan langs de haven en de lagoon. Het leuke aan Australiers is dat het echte buitenmensen zijn. Buiten vind je overal bbq's/kookplaten en zwembaden waar je gratis gebruik van kunt maken. Uiteraard zie je ook een heleboel mensen die na werktijd nog even hun surfplank pakken en de zee in gaan. heerlijk als je 360 zonnige dagen in een jaar hebt ;).
Ik heb na de wandeling de mensen van de boot ( 2 zweedse, 2 engelsen, een amerikaanse en een zwitserse) ontmoet in het zwembad en we hebben wederom een hoop lol gehad. Misschien is dieren geluiden raden onder water best een beetje kinderachtig op je bijna 29e, maar ik moet zeggen dat ik me een behoorlijk zorgeloos eendje voelde in het water :).
We hebben weer samen gedineerd en daarna heb ik mijn boeltje gepakt voor de nachtbus naar Hervey Bay. Vanmorgen ben ik aangekomen na een 14 urige reis en kwam meteen bekenden tegen. We hebben samen wat voorbereidingen getroffen, want er staat weer een saaie gebeurtenis voor de deur: 3 dagen kamperen op Fraser Island..............! Gdae mates!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 23991

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: