Rainbowbeach-Noosa-Brisbane-Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu Rainbowbeach-Noosa-Brisbane-Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Rainbowbeach-Noosa-Brisbane-Surfers Paradise

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 December 2015 | Australië, Surfers Paradise

Na mijn dagje op Rainbow beach (waar niet veel anders te doen was dan op het strand liggen) ben ik doorgereisd naar Noosa. Noosa is het exclusieve deel van de Sunshine Coast waar veel beroemdheden hun optrekjes hebben. Een sjieke surfspot met dure boetiekjes en restaurants, omringd door prachtige nationale parken. De meeste hostels zijn 'het doodhouw'n niet weerd' maar deze had een heel ruim balkon, met uitkijk op het rainforest. Ik heb veel vogelgezang gehoord tijdens het wakker worden. Een uurtje nadat ik ingecheckt had, was er een welkomstbijeenkomst en ik heb er even een kijkje genomen. Ik ontmoette hier 2 Amerikanen en een Duitser, waarmee ik na een leuk praatje ben gaan eten. Op zoek naar een goedkoop restaurantje bleken we alle 4 vegetarier te zijn, toevallig! Het was even zoeken in het mooie sjieke straatje, maar we vonden een lekkere burrito voor 10 AUD. Het was gezellig, dus we besloten de volgende dag samen de coastwalk te doen en een surfles te nemen. De bijna 3 urige coastwalk was heel mooi, helaas geen dolfijnen en koala's gezien, maar een prachtige route door het national park. We waren maar net optijd terug voor onze surfles, die leuk maar toch ook wel erg lastig was.. Het is me 1x gelukt om half op te staan, de rest van de tijd lag ik onder het surfbord te spartelen in de aardig hoge golven. Ik heb me echter wel vermaakt, vooral liggend op het surfbord ;). Ik was moe na mijn sportieve dagje en heb alleen nog even een fruitshake gehaald in de avond, verder gerelaxed op het balkon. De volgende dag heb ik in mn eentje een lange wandeling gemaakt, door een ander gedeelte van het national park. Ik kwam uit bij een supermooie plek waar de zee uitmondde in een mooi meer. Ik was daarna eigenlijk van plan om mijn bikini op te halen, maar ben zover gelopen dat daar geen tijd meer voor was. Ik heb naast Noosa Heads ook Noosa Juntion bezocht en een mooie lookout er tussen in. Daarna een kerstige boodschap op het strand opgenomen voor oma en mijn collega's en clienten.... Dat was erg leuk om te doen en ik heb inmiddels van beide een videoboodschap terug, super!
De volgende dag ben ik vertrokken naar Brisbane, de op 2 na grootste stad van Australie. Ik heb meteen met 2 Zweedse meiden afgesproken die ik eerder ontmoet had in Airlie Beach en een Nederlands meisje. We hebben wat gegeten en zijn toen het weekend in gaan luiden in de Down Under bar. Christoph, ook van Airlie beach, sloot aan en het was beeeregezellig. Eigenlijk is het t hele weekend zo doorgegaan.... 3 avonden naar de Down Under bar, de volgende ochtend weer ontmoeten in het hostel en proberen nog iets van de dag te maken en s'avonds met alle mensen die er maar aan wilden geloven op 1 kamer zitten om in de stemming te komen voor de bar ;). We hebben naast onze stapavondjes (die erggggg gezellig waren) een mooi vuurwerk vanaf de brug gezien en ik heb het Roma Street Parkland bezocht voor een wandeling door een soort botanische tuin. Het is niet erg interessant om over te bloggen, maar ik heb het wel heel erg naar mijn zin gehad in Brisbane met dit leuke groepje. Drie dagen vol met lachen gieren brullen. Daarna was het de hoogste tijd om weer verder te gaan, want ik ben ook geen 18 meer ;).
Anderhalf uur onder Brisbane ligt Surfers Paradise (aan de Gold Coast), waar ik veel over gehoord had van tevoren. Inderdaad een leuke plek, hoge golven (vandaar zijn naam waarschijnlijk) en hoge flatgebouwen/wolkenkrabbers aan de de kust.
Ik heb hier mijn Zwitserse kerstmaatje weer ontmoet en ook Christoph en zijn zus Steffie waren hier van de partij. Ik heb even geen uitgaven gedaan aan uitstapjes, maar lekker genoten van het strand, mijn gezelschap en het centrum.
Het onderste stukje van de Oostkust is wat mij betreft niet het meest boeiende stuk in vergelijking met alles wat Noosa heet en daarboven ligt, maar ik heb hier wel ontzettend leuke mensen om me heen gehad, wat het toch echtwel tot een onvergetelijke tijd heeft gemaakt.
Veel mensen van thuis vroegen me de afgelopen tijd hoe het hele gebeuren van reizen me bevalt en wat t me gebracht heeft. Naast dat ik de vrijheid en onvoorspelbaarheid van dit backpackersleven echt heeeel lekker vindt, denk ik dat ik na al die verschillende mensen en nationaliteiten geleerd heb om minder snel te (voor)oordelen. Ik leef intenser, maar voel me stabieler/relaxter en ben ik een beetje mijn eigen beste vriend en kompas geworden. Ik maak mn eigen beslissingen zonder overleg of bevestiging met/van anderen en maak alleen maar ruzie met mezelf (tot scheldens aan toe ;)). Daarnaast ben je meerdere versies van jezelf doordat je zoveel verschillende mensen ontmoet en doordat je de ene keer een einzelganger kunt zijn en de andere keer een allemandsvriend. Iedere dag is weer een soort verrassing en ik maak me steeds minder druk om planning en zekerheid, zoals bestemmingen en volgeboekte bussen.
Het nadeel van zo goedkoop mogelijk reizen is dat je weinig (lees: geen) privacy hebt in hostels en natuurlijk had ik soms graag even mijn lieve familie en vrienden om me heen. Ondanks het tijdverschil van 10 uur is er gelukkig genoeg mogelijkheid tot contact :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 23992

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: