Bangkok-Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Iris Heide - WaarBenJij.nu Bangkok-Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Bangkok-Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 September 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

18-9-'15 was een pittig dagje..
Zo'n 7 uur in de bus zo'n 2 uur wachten bij de Cambodjaanse grens op alle visa. Aangezien ik maar 1.5 uur geslapen had na mijn nachtje Bangkok heb ik de eerste paar uren liggen dommelen in de bus. Toen ik er aan toe was kwam ik er achter dat ik interessante medereizigers had, waaronder een Engelsman van 31 die al 8(!!!) jaar aan het rondreizen en werken was. Uiteraard moest ik daar alles van weten. Onderweg heb ik een guesthouse geboekt, wat bij aankomst vrij sjiek bleek te zijn.. Een kamer voor mij alleen en meer een hotel dan hostel. Heeft voordelen natuurlijk, maar voordeel van een hostel is makkelijker contact maken met anderen. Cambodja heeft nog niet zolang pinautomaten en ik had problemen om geld op te nemen. Eind van de avond was het opgelost! Ik heb meteen maar 3 daagjes bezichtigingen geboekt!
19-9-'15 + 20-9 Angkor Wat.
Angkor Wat ligt in een dicht oerwoud op de hete vlakten van Noord-West Cambodja. Angkor bestaat uit ca 70 tempels, tomben en andere ruines waaronder Angkor Wat (=city of tempels): s' werelds grootste religieuze tempelcomplex. Ik heb deze dagen een prive tuktukdriver!
Onderweg kijk ik mijn ogen uit.. wat een andere wereld!!! Het is stoffig en bloedheet. De meeste huisjes zijn hoog boven de grond gebouwd ivm wateroverlast en dieren. Rondom elke (armoedige) woning lopen kinderen, 1 of meer koeien (vastgebonden aan hun neus), kippen en honden. Overal wordt grond of fruit bewerkt en op vele plekken kun je iets kopen. Het lijkt net een geschiedenisboek waar ik door heen rijd..
In de bossen heb ik wilde apen en varkens gezien. Apart is dat ik alleen ben en bijna geen enkele andere toerist (althans buiten aziatische afkomst) zie. Toch voel ik me rustig en veilig, mede door de vriendelijkheid van de aziaten. Ze lijken op een leuke manier geinteresseerd.
De tempels zijn prachtig, net een sprookje. Helemaal anders dan ik in Thailand heb gezien. Ik vond de Angkor Wat bij zonsopgang, de Ta Prohm (van de film Tomb Raider) en een tempel waarvan ik de naam kwijt ben het mooist. Daarnaast is de omgeving prachtig. Bij de ene tempel loop je door een prachtig bos met oerwoudgeluiden (dieren) en megabomen, bij de ander steek je een prachtig stuk water over, echt wonderbaarlijk mooi.
Savonds ben ik naar een nightmarket geweest en door de barstreet gelopen. Ondanks het vroege opstaan kon ik savonds niet slapen. Waarschijnlijk een combi van hitte (kan mezelf elke 5 minuten wel uitwringen!!) en zoveel indrukken en beleving.
Morgen ga ik nog naar ' Floating Village' . Met de nachtbus vertrek ik daarna naar Shihanoukville+ de mooie eilanden. Hoewel het mij prima bevalt als lonely traveler, heb ik ook weer zin om leuke mensen te ontmoeten.. Een hostel dus!!!!!!!!!

  • 20 September 2015 - 19:07

    Liesette:

    Wauw Iris, geweldig! Super leuk om dit te lezen.
    En een eigen tuktukdriver ;) wat wil je nog meer haha.

  • 21 September 2015 - 14:06

    Eliene:

    Super leuk om alles zo te lezen.
    Wat maak je een boel mee zo. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag.

  • 21 September 2015 - 20:31

    Christiaan:

    Leuke verhalen Iris! Goed om te lezen dat je het leuk hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 24044

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: