Huay Xai- Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Heide - WaarBenJij.nu Huay Xai- Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Huay Xai- Thailand

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 November 2015 | Thailand, Bangkok

Eenmaal weer ingelogd zie ik dat mijn laatste blog alweer 2 weekjes geleden is... De tijd vliegt soms zo hard voorbij. Na mijn Gibbon avontuur ben ik de Thaise grens overgestoken en heb ik nog drie daagjes in Chiang Mai en 1 nachtje in Bangkok doorgebracht. Ik zal de hoogtepunten beschrijven :).
In beide steden was ik al eerder geweest, maar zoals eerder benoemd... Backpackend is het een andere beleving dan vanuit de luxere trip die we 3 jaar geleden gemakt hebben. Grappig detail is dat facebook me herinnerde aan het feit dat ik exact 3 jaar geleden ook in Chiang Mai was. Ik heb de eerste dag lekker rondgewandeld door old town en gewoon gedaan waar ik zin in had. Ik kwam een oude bekende pizzeria tegen en heb daar delicateus geluncht. Ik heb in allerlei tentjes een drankje gedronken en een relaxmassage genomen (niet pijnlijk deze keer, wel eentje waarbij hij dacht dat ik een elastiekje was die hij overal naartoe kon trekken: armen naar achter en benen omhoog praktijken ;). Ik heb daarna nog een uur bij die mensen thee gedronken en gekletst. Wanneer je alleen rondloopt beland je toch het snelst in dit soort situaties.
11-11 ben ik naar Elephant Jungle Sanctuary geweest met een Canadees meisje. Het park vangt olifanten op die gered zijn uit de toeristische industrie. Er wordt niet meer op ze gereden, ze doen alleen de dingen die ze leuk vinden: eten, eten, eten, badderen, modderbadderen en spelen en wij mogen ze bezoeken en een handje helpen. Nadat de dagelijkse portie bezoekers geweest zijn lopen ze weer rond in een groot junglepark. Ik vond dit wel ethisch verantwoord: ze kunnen nooit meer het vrije leven hebben omdat hen dit voorgoed is afgenomen. De olifanten zijn gewend aan mensen en leken van de aandacht te genieten. We hebben ze gevoerd, gewassen in de waterval en daarna in het modderbad (waardoor ze een beschermlaag tegen vliegen en warmte hebben). Hele bijzondere ervaring om zo dichtbij deze enorme wezens te zijn. De baby-olifanten waren speels en heel sterk, daar moest je soms best even voor uitkijken maar was ook heel grappig om te zien. S'avonds heb ik met het canadese meisje gegeten op de nightmarket en daarna hebben we een ladyboyshow bezocht. Ik had deze show al eerder gezien, maar vond het absoluut de moeite waard om het nog eens te zien. Canadees keek haar ogen uit haha. De 12e ben ik met de nachttrein naar Bangkok gegaan.
In Bangkok was ik in hetzelfde hostel als de eerste keer en binnen no time was ik in gesprek met een man uit India. Na een tijdje kletsen besloten we samen wat te eten en na het eten waren we al zo lang in gesprek dat er ook een diner volgde. Het was een hele intelligente en ruimdenkende man, maar met zoveel verschil in culturele achtergrond, dat dit bijna bij elk onderwerp naar voren kwam. Het was heel mooi om het hier zo open en zonder oordelen over te kunnen hebben.
Na het eten reisde hij verder naar Vietnam en ik wilde even gaan douchen in het hostel. Mijn Hongaarse roomie vroeg me zonder enig voorgesprek mee uit en daar kon ik natuurlijk geen weerstand aan bieden. We vertrokken samen met nog een Nieuw-Zeelander in dresscode: we gingen namelijk naar een superdecadente skybar, waar ook opnames van de film The Hangover hebben plaatsgevonden :). Super gave ervaring, 64e verdieping met een ongelooflijk uitzicht! Een nachtje in dit hotel kost zo'n 500 euro, dus je kunt je voorstellen hoe sjiek het was. Vervolgens hebben we nog even rondgelopen in Patpong en daar een Poolse medevriend opgescharreld (vanwege de pingpong shows kwamen we in gesprek en toen sloot hij aan) en zijn gaan feesten in Khao San Road. Wederom fantastisch! De hele straat viert feest en de sfeer is echt geweldig. Ik had nog 2.5 uur slaaptijd voordat mijn lange vlucht naar Australie was aangebroken, maar ik had een waardige laatste avond van een onvergetelijk avontuur in Azie. Ik ben echt helemaal verliefd geworden op Azie en wil zeker nog eens terug. Ik vrees zelfs voor wat heimwee in de grote westerse wereld....Uiteraard kijk ik er ook ontzettend naar uit om me weer in een nieuw avontuur te storten. We shall see! Australia here I come!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 24052

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: