Cairns-Mission Beach-Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu Cairns-Mission Beach-Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Cairns-Mission Beach-Magnetic Island

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 December 2015 | Australië, Magnetic Island


Inmiddels ben ik alweer halverwege de oostkust en een paar prachtervaringen rijker. Ik moet diep graven maar zal mijn best doen ;).
Na mijn eerste duikdag ben ik met het Belgische meisje naar Tablelands geweest. We hebben een auto gehuurd en zelf gereden om tourgeld te besparen en natuurlijk om het avontuur van links rijden aan te gaan. Het viel me erg mee, went snel. We hebben lake barrine, lake Eacham en een aantal watervallen bezocht. Het was een lekker dagje on the road met mooie uitzichten en beestjes (schildpadjes, slangetjes en gekke vogels). De dag erna had ik mijn tweede dag duiken. Ik heb op zn aziatisch onderhandeld en een goede deal geregeld, dit keer in het 'outer' reef dat wat verder van de kust ligt en meer onaangetast is dan de vorige locatie in het 'inner reef'. Dat bleek ook, het koraal was schitterend, kleurrijker en ik heb MIJN VIS (maori wrasse) gezien EN aangeraakt!!!!!! De maori wrasse is een 'sociale' vis, niet angstig en lijkt zelfs met je te spelen. Hij vindt het fijn om gekriebeld te worden aan zijn dikke blauwe lippen dus dat heb ik uitgebreid gedaan, een glad en glibberig gevoel. De fotograaf heeft het allemaal vastgelegd :). Ik heb nemo gezien en een groot aantal bijzondere en grote vissen waarvan ik de naam niet weet.. Ik heb 10 meter gedoken en verbaasde me echt over het feit dat de kleuren net zo fel zijn als op google :). Wonderlijk. Ik was de rest van de dag/avond ongelooflijk blij en nadat ik iedereen bestookt heb met hoe mooi mijn leven wel niet is, heb ik dit gevierd met een etentje en drankjes in de Gilligans met mijn Nederlandse en Belgische maatjes. Er schoven steeds meer mensen aan, waardoor het uiteindelijk een multicultureel verhaal werd.
* Ik schrijf op dit moment een week terug en besef me hoeveel er gebeurt in een week. Ik weet nog dat ik dacht dat dit niet meer overtroffen kon worden en inmiddels weet ik alweer beter......*
Enige nadeel aan dat duiken was een week lang doof zijn aan 1 oor en een flinke verkoudheid. Ik ben lekker optijd, kapot en statisfied gaan slapen. De volgende dag ben ik vertrokken naar Mission beach. Ik heb daar 1 dagje doorgebracht en een flinke strandwandeling gemaakt in mijn eentje. Na 4 flink gevulde en sociale dagen heb ik daar echt behoefte aan. Kilometers gelopen (links de zee, rechts het oerwoud) zonder iemand tegen te komen. Verder was hier niet zo heel veel te beleven, daarom de volgende dag doorgegaan naar Magnetic Island vanuit Townsville. Magnetic Island is bergachtig en een groot deel ervan is national park. Ik had niets geboekt en de goedkope hostels bleken vol. Ik ben toen opgepikt door de eigenaar van een ander guesthouse nadat we telefonisch een mooie deal gemaakt hadden. Ik mocht in een tent slapen voor een goede prijs. Hij haalde me op met zn jeep en ik vond het meteen een hele toffe peer. De tent bleek 'super fancy', was ingebouwd in een soort overkapping en er stonden twee bedden in. Het was een soort luxe, maar met campinggevoel. Ik ben even gaan snorkelen in een baai. Het is momenteel stingersseizoen en je mag eigenlijk niet zonder stingerssuit en toezicht gaan zwemmen in de zee. Als je gebeten wordt kun je direct stoppen met ademhalen en bewusteloos raken. Als je niet binnen 10 minuten hulp krijgt kan het verkeerd aflopen. Het is een kleine kans, maar heb toch maar braaf naar de bordjes geluisterd. s'Avonds heb ik een leuk tentje opgezocht en daar een hele tijd rondgehangen; eten, drankje, muziek luisteren en lekker alleen zijn.
De volgende dag heb ik een strandrit gemaakt te paard. Het was alweer 3 maanden geleden dat ik gereden had, dus het werd tijd! Ik had me ingesteld op een rustig beginnersritje (want zo gaat dat meestal) maar ik mocht er met 1 van de gidsen apart op uit. We hebben gereden in westernstyle en fijne galopjes gemaakt. Onderweg zagen we wilde koala's en een wallabie (bergkangoeroetje) en een heleboel verschillende vogels. De route was erg mooi en eindigde op horseshoe bay, waar we ook de rest van de groep weer ontmoetten. We hebben de paarden afgezadeld, die mochten even lekker in het zand rollebollen en toen zijn we met ze gaan zwemmen in zee.... Supergaaf!! Na de rit heb ik nog even op de ranch rondgehangen, zag er allemaal goed en groot uit.
Toen ik op de bus zat te wachten om terug te gaan naar het guesthouse kwam ik de eigenaar tegen en die pikte me weer op met zn jeep. We gingen een drankje doen in een andere baai, want hij moest even socializen. Was grappig om tussen de Australiers te zitten. Australisch Engels is meer dan alleen een accent, ze gebruiken slang wat er op neer komt dat ze woorden zo kort mogelijk maken: mozzy's zijn mosquito's, barbie is barbeque, roo is kangaroo etc. Niet altijd makkelijk te volgen, maar wel heel grappig. De eigenaar woont normaalgesproken in de stad en bouwt overal accomodaties. Hij ziet zijn eigen guesthouse (+15 jeeps) als hobby en is een echte levensgenieter. Ik vond dat hij een superrelaxte sfeer neerzette voor zijn gasten. Aussie gevoel!
De rest van de dag heb ik lekker rondgehangen, gewandeld, op het strand gelegen en savonds ben ik naar de rotsen gelopen om rockwallabies te spotten. Ik heb er veel gezien en kreeg er een mooie zonsondergang bij!
Daarna heb ik de ferry gepakt naar Townsville, waar ik een super de luxe hostel had. Ik heb er helaas helemaal geen gebruik van gemaakt want de volgende ochtend vertrok ik al vroeg naar Airlie beach...


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 24043

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: