Bangkok-Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu Bangkok-Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Bangkok-Sydney

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 November 2015 | Australië, Sydney

En.... ik ben Down Under!!!! Yiiiihooeeeh!!!
De vlucht was 3,5 uur naar Taipei (Taiwan), waar ik 7 uur moest wachten en vervolgens nog 9.5 uur naar Sydney, waar ik in de ochtend aan kwam. Ik had wel last van enige jetlag; waarschijnlijk vanwege mijn korte nachtje in Bangkok en slecht slapen in het vliegtuig + 4 uur tijdverschil met zuidoost azie (=10 uur tijdverschil met Nederland). Ik heb ingecheckt in het hostel en ben een wandeling door de stad gaan maken.. Voelde me echt een heel klein meisje in die grote westerse stad met al zijn wolkenkrabbers. Klein contrast met Azie, waar ik zelf de wolkenkrabber was tussen al die kleine mensjes :).
De volgende ochtend heb ik met Josien (die naast me zat in het vliegtuig) een hoop praktische zaken geregeld: bankrekening geopend, taxfile number aangevraagd en een sim kaartje gefikst! Volgende week ontvang ik de bankpas en kan ik aan het werk! Verder zijn we samen naar het Opera house, Harbour Bridge en Circular Quay gelopen, een schitterende omgeving in de haven, omringd door botanische tuinen :). We hebben wat gegeten en drankjes gedaan en ik kwam er meteen achter dat ik me hier nu toch wat meer als een arme traveler moet gaan gedragen, alles is ontzettend duur! Ik ben overgestapt naar een goedkoper hostel (in een redelijke achterbuurt haha), koop mijn lunch tegenwoordig braaf in de supermarkt en dineer wat minder bourgondisch dan in Azie. Josien en ik hadden het geluk om na 3 weken slecht weer in 40+ graden aan te komen en hebben al lekker wat dagen gespendeerd op Bondi-beach, Coogee beach en Manly Beach. Gisteren hebben we met een groep mensen een bbq gehad op het strand en daarna zijn we uit geweest in een paviljoen, erg gaaf. Ik heb al even uitgebreid rondgehangen in het park (zoals de Aussies hier doen;)), geshopt en de hele stad per voet verkend en begin langzaam maar zeker mijn draai te vinden hier. Aan de ene kant voelt het westerse als een soort thuiskomen, anderzijds vond ik Azie zo warm, overzichtelijk en fijn dat het ook wel even wennen en omschakelen is. Het is leuk om te zien dat het leven zich hier grotendeels buiten afspeelt. No worries men, na het werk gaan we surfen, hardlopen of chillen in het park! Ik ben nog bezig met een concreet plan, maar zoals ik er nu over denk ga ik in Sydney op zoek naar werk en een appartement voor een maandje of 2. Ik woon dan een tijdje in de stad of aan het strand en dat lijkt me een prachtige ervaring. Bovendien hebben we hier nu wat mensen leren kennen en wil ik heel graag oud en nieuw in Sydney vieren. In januari wil ik verder reizen en papa zien in Adelaide. The rest is still unwritten :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 24032

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: