Sydney-Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu Sydney-Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Sydney-Cairns

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

30 November 2015 | Australië, Cairns

Hey mates, weer even een blogje vanuit het verre down under..
Ik ben uiteindelijk bijna 2 weken in Sydney gebleven...
Ik heb er een superleuke tijd gehad met Josien, mijn vliegtuigmaatje.
We hebben samen veel op het strand gelegen, beachwalks, etentjes en drankjes gedaan en andere leuke mensen ontmoet. Het is leuk om te merken dat je elkaar zeer snel leert kennen door dingen te delen die te maken hebben met grote/intense indrukken. Na 2 weken voelt ze echt al als een vriendin. Anywayzzz, ons gemeenschappelijke plan was om in Sydney een appartement te zoeken en een baantje! Ik heb uiteindelijk mijn plan gewijzigd. Vond Sydney prachtig, maar ik wilde er geen maanden blijven en ik heb liever een cattlefarm baan in de outback dan een horeca baan in de stad. Na twee dagen twijfelen en wikken en wegen (dit land is zo groot dat je er gek van wordt ;)) was het nieuwe plan geboren: ik ga eerst nog even rondreizen en wel langs de oostkust!!!!! Ik merkte dat het erg fijn was om weer ergens naartoe te leven. Ik heb flink studie gedaan naar alles wat ik wil gaan doen en het gaat helemaal fantastisch worden!!!
In Sydney heb ik zelf nog genoten van de Tower Eye (grote uitkijktoren), de prachtige Blue Mountains en mijn stadswandelingen en chill momentjes in parkjes en gardens.
28-11 ben ik naar Cairns gevlogen om vanuit daar te starten met de eastcoast! Ik had wederom erg leuke mensen naast me in het vliegtuig, dus dat vloog letterlijk voorbij. Cairns is 1 van mijn meest gedroomde bestemmingen omdat het aan the great barrier reef ligt, swerelds grootste koraalrif en tevens wereldwonder!!!!! Omdat ik hier nogal wat plannen had, ben ik meteen hard gaan investeren in leuke mensen en ik vond 2 meiden uit Belgie en NL, waarvan 1 een auto had. We zijn de volgende dag meteen gaan roadtrippen naar het Daintree National Park. We hebben hier schitterende uitzichten gezien, rainforrests en Cape Tribulation (where the rainforrest meets the reef...). Werkelijk droomplekken, waar je wel oplettend moet zijn voor dodelijke beesten zoals kroko's, slangen en jellyfish. De kans is aanwezig dat je ze tegenkomt in en uit het water, dus er kon niet gezwommen worden op deze hete dag! We hebben lekkere walks gedaan en een boottochtje op zoek naar kroko's. Helaas niet gevonden, maar ik vond het idee dat ze er waren ook al best spannend :).Op de terugweg hebben we lekker zitten meezingen met westerse songs, die had ik wel ff gemist haha.
30-11: dream came true!!!!!!!
Ik heb mijn eerste dag snorkelen en duiken gedaan in het prachtige reef.
Hoewel ik niet de mooie grote vissen en schildpadden heb gezien waar ik op hoopte, was het rif onwaarschijnlijk mooi. Prachtige felblauwe kleuren en de onderwaterwereld is gewoon een ontzettend bijzondere beleveing tussen het gekleurde koraal en de vissen.. En.. ik heb WEL haaien gezien :D. Ik heb 1 duik gemaakt en uitgebreid gesnorkeld. We zijn gestopt bij een strandeiland en dat was echt een paradijs. Er gaan zeker nog meer duiken volgen (ik geef niet op totdat ik de megavis geknuffeld heb ;)). Daarnaast wil ik hier nog een ander national park bezoeken en dan ga ik down to de andere eilanden!
Ik begin steeds meer te begrijpen waar die wereldwijde liefde voor Aussie vandaan komt. De mentaliteit, de mensen en de schoonheid van de natuur maken het hier FANTASTISCH!!!!!!!!!!!
Will be continued!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 24036

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: