Byron bay- Sydney (Oud en Nieuw) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu Byron bay- Sydney (Oud en Nieuw) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Byron bay- Sydney (Oud en Nieuw)

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Januari 2016 | Australië, Sydney

De tijd vliegt hier echt voorbij......
Inmiddels moet ik bijna voor een maand terugschrijven, dus ik zal vandaag een beginnetje maken :).
Mijn tripje naar Nimbin (het hippiedorpje) was er eentje om nooit meer te vergeten. Prachtig om te zien hoe de mensen daar leven en het sfeertje was heel relaxed en vrolijk. Ik ontmoette een Nederlands meisje (Nicole) in de bus en we zijn samen sfeer gaan proeven. Het Nimbin-gebeuren is eigenlijk maar 1 straat maar erg bijzonder: alles in hippiestyle en happy herbs zijn aan de orde van de dag. In plaats van waarschuwen, stimuleerde de tour je om een weedcookie of jointje te proberen en tijdens het rijden in de hippiebus werd er op hard volume loungie muziek gedraaid, ondersteund door opmerkingen van de gids over 'all those shades of green' in de jungle waar we doorheen reden. Ik dacht veel mee te maken in Australie, maar deze stond niet in het kader der verwachtingen haha.
Ik heb dezelfde avond lekker gegeten en op het strand gezeten met Nicole en ook de dagen erna zijn we samen opgetrokken. Ook zij wilde oud en nieuw in Sydney vieren en had een kaartje voor het operahouse. Het stressen om de stad in te komen kon beginnen want alle bussen, treinen etc waren volgeboekt (al drie weken van tevoren). We hebben samen wat lijntjes uitgezet en zo kwamen we terecht bij een Australische jongen die ons naar Sydney wilde liften voor 15 dollar (10,5 uur rijden..) Het was een uitdaging, want tot op de laatste minuut heb ik getwijfeld of hij wel zou komen opdagen. Stonden we dan als halve hitchhikers bij een petrol station met een cidertje in de hand te hopen.....Hij veranderde steeds datum en tijd, maar gelukkig kwam hij ons oppikken en heeft ons allemaal voor de deur afgezet! Nieuwe ervaring die naar vaker-doen smaakt.
In Sydney sliep ik 4 nachten bij Josine, die ik in het vliegtuig naar Australie ontmoet heb en die nu woont en werkt in Sydney. Ik vond het ontzettend leuk om haar weer te zien. Oudjaarsdag heb ik samen met zwitserse Nicole en Martijn ten Have (die ik ken van de manege in Nederland!) gevierd en dat was toch wel een hele ervaring. We verzamelden vroeg in de ochtend om een goede plek te bemachtigen in de Botanical garden, Macquirie Chair, met uitzicht op de habrour bridge en het operahouse zodat we een goede spot hadden voor het Sydney vuurwerk. Het is s'werelds grootste vuurwerkspektakel in een prachtige plek, een once in a lifetime experience waar je iets voor over moet hebben. We hebben ongeveer 16 uur gewacht in de brandende zon....... Het was een gezellige maar ook vermoeiende dag die we zijn doorgekomen met zonnebaden, eten, drinken en socializen en natuurlijk bijkletsen met Martijn, die 1.5 jaar geleden naar Australie is gegaan. Om 9 uur was de eerste vuurwerkshow en daarna was er nog wat ander entertainment. De show om 00.00 uur was echt adembenemend. We hadden echt een goede plek en konden het vuurwerk op de Harbour Bridge goed zien. Ook was het zo speciaal dat er zo ontzettend veel mensen waren die helemaal onder de indruk mee juichten en aftelden. Super om mee te maken!!
Na het vuurwerk ben ik terug naar Coogee gegaan omdat ik te moe was om te stappen ;). Eenmaal daar bleek Josine nog niet terug van haar feestje en kon ik haar kamer niet in. Gelukkig kon ik terecht bij een aardige huisgenoot met een extra bed.
Nieuwjaarsdag heb ik in Bondi beach doorgebracht samen met Nederlandse Nicole. We hebben naar de Nederlandse Nieuwjaarsduik gekeken en een pannenkoekje meegepakt. Daarna was ik wel weer flauw van zoveel Dutchies en ben ik terug naar Cooge gegaan om samen met Josine wat te eten en drinken in de beergarden. Fantastische avond met haar gehad, ze is 1 van de leukste mensen die ik ontmoet heb tijdens mijn reis. Ik heb samen met Martijn en NL Nicole nog een relaxte middag in de Sydney harbour en botanical gardens doorgebracht en mijn laatste avondje wederom met Josine. Inmiddels was het weer tijd voor de volgende bestemming en daarvoor had ik weer een lift kunnen bemachtigen: Melbourne. Degene die me mee wilde nemen was een jongen uit Twente met wie ik vooraf op whatsapp al wat leuke gesprekken had. Zijn oom ging van Sydney naar Kilmore verhuizen en hij moest de auto daarheen rijden en kon me zo meenemen in zijn mercedes!! Het was een gezellige, lange rit met aan het einde veel regen, wat in prachtige natuurverschijnselen resulteerde zoals een regenboog die eindigde op goudkleurige bergen en een prachtige rode lucht tijdens zonsondergang. Vanwege het superslechte weer en het feit dat Melbourne toch nog wel een stukje van Kilmore af ligt, heb ik uiteindelijk in een gigantische villa met zwembad in Kilmore geslapen. Weer een gratis nachtje en superunieke ervaring!!!!! Ik heb wombats om het huis zien lopen en de prachtige zonsondergang gezien. De volgende ochtend ben ik met de trein naar Melbourne gegaan.

  • 16 Januari 2016 - 10:35

    Liesette:

    Wauw, wauw, wauw!

  • 16 Januari 2016 - 11:11

    Gaby:

    Zucht......met een mok koffie heb ik weer zitten genieten van je verhaal. Terwijl hier de koude noordenwind tegen het huis waait zit jij lekker in het warme Australië. Het heeft vannacht weer iets gesneeuwd maar volgens mij dooit het al weer weg. Echt zo'n gekwakkel, gisteren ook al. Niks aan. En idd, vorige week was het net een ijsbaan hier. Ben de deur een paar dagen niet uit geweest. Jij fladdert van het ene naar het andere avontuur en geniet met volle teugen. Dat bewijzen de mooie foto's. Je straalt gewoon!! Lieve groetjes uit de Lage Landen en tot je volgende reisverslag! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 24037

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: