Sydney-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu Sydney-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Iris Heide - WaarBenJij.nu

Sydney-Melbourne

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

18 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Eenmaal in Melbourne aangekomen bedacht ik me dat t leuk zou zijn om Dinesha op te zoeken, een meisje dat ik tijdens deze reis in Cambodja ontmoet heb. Zij woont en werkt in Melbourne en heeft toentertijd gezegd dat ik het moest laten weten wanneer ik daar was. We hebben s'avonds afgesproken en ze trakteerde me op een ' Welcome to Melbourne-pizza' in Federation square, een mooi plein aan de Yarra River. Dinesha is een grappige meid van origine uit Sri lanka, maar woonde het grootste deel van haar leven in Nieuw Zeeland. Ze is verhuisd naar Australie om daar als bioloog te werken en deelt een prachtig penthouse met 2 vrienden. Ze nodigde me uit om bij haar te komen couchsurfen: gratis logeren op de bank! Uiteraard heb ik dat met beide handen aangepakt en ik kon twee dagen na onze ontmoeting terecht. Verder hebben we na onze pizza langs de Yarra River gewandeld en een drankje gedaan op een eiland in de rivier. Daarna een vuurshow gezien, een goed begin van Melbs! Ik heb zelf een lange wandeling naar de botanische tuinen gemaakt, een 3 urige wandeltour gedaan waarin de geschiedenis van Melbourne en de belangrijkste/interessantste plekken geshowd werden en door Chinatown gewandeld. Melbourne is een wat alternatieve en culturele stad, met veel streetart (grafiti) en andere kunst. Bijna iedereen die ik tegenkwam prefereert Melbourne boven Sydney en daar kon ik me meteen in vinden. De reden dat Canberra (een absoluut oninteressante stad) de hoofdstad is van Australie, komt voort uit het feit dat Melbs en Sydney er samen niet uitkwamen en daarom de hoofdstad maar in het midden is gekozen. Bijzonderheidje is dat Melbourne soms 4 seizoenen in 1 dag kent... de temperatuur kan enorm verschillen binnen een dag!
Ik ben met mezelf een dagje naar Saint Kilda geweest, en populaire suburb met groot strand. Ik heb daar kitesurfers bekeken en s'avonds ben ik de pier op gelopen, waar ik naast de prachtige zonsondergang ook kleine penguins (ongeveer 30 cm) heb gezien, die na een dag zwemmen het strand op komen waggelen en hun plekje in de rotsen zoeken. Ik heb er tientallen van dichtbij gezien en vond het ontzettend bijzonder. Ik ontmoette hier een Engelse man, die hier was voor werk maar zoveel mogelijk mooie dingen mee pakte. We hebben elkaar een beetje geinspireerd en mooie fotos doorgestuurd. Na dit mooie avondje bleken Luke en Christoph in town, die ik steeds weer tegen ben gekomen na Whitsundays. Christoph was jarig en dat moest gevierd worden in de stad, waar na 12 uur helaas niets meer te doen was op een doordeweekse dag...We hebben ons goontje bij de Yarra River gedronken en zijn daarna rond gaan lopen, hebben leuke gesprekken met mensen gehad en daarna nog wel een uur bij de Mac gezeten. Ik vind het superleuk om met Christoph rond te hangen en langzaam maar zeker ontstond het goede idee om de Great Ocean road samen te gaan doen. Ik ontmoette de volgende dag Eva uit NL en we hebben natuurlijk ook onze Luke meegevraagd. We hebben Eva leren kennen tijdens een wandeling naar Albert Park en daar de hele middag gechilld. Ik ben ook nog een avondje met haar naar Fitzroy geweest om lekker te eten. Het plan was gemaakt, we zouden met zn 4en gaan roadtrippen en 4 nachten kamperen aan de Great Ocean road en the Grampians!!!!!!!!!!!
Ondertussen sliep ik bij Dinesha, op de 46e verdieping met een waanzinnig uitzicht over de stad. Ik keek echt mn ogen uit toen het voor de eerste keer donker was, een prachtig uitzicht waarmee ik 3 avonden in slaap zou vallen op de luxe bank! De eerste avond hebben we (alweer) pizza besteld en een filmpje gekeken met haar huisgenoten, erg gezellig. Van 1 van de jongens had ik al een hoop reisfoto's gezien en hij bleek een bijzonder inspirerend iemand. Ik kan het niet eens echt omschrijven maar wat me zo inspireerde straalde gewoon van hem (en zn fotos) af. Hij was echt overal geweest en staat zo vrij en ruimdenkend in het leven. Om even een beeld te geven van de mate waarin hij indruk maakte: de volgende dag liep ik manisch over een overpikkelende markt en probeerde me te herinneren wat hij nou precies zei, om dat vervolgens op te willen schrijven in mijn telefoon haha. Ik ben met de andere huisgenoten een dag op stap geweest naar Mornington, wat een superleuke dag werd. Daarna was mijn weekje in Melbourne alweer afgelopen... Ontzettend leuke stad met veel mooie herinneringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 24052

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2017 - 03 December 2017

Zuid-Amerika

15 September 2015 - 15 Juli 2016

Wereldreis 2015

Landen bezocht: